Henryk | Żebro Adama
863
single,single-post,postid-863,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled, vertical_menu_transparency vertical_menu_transparency_on,qode-title-hidden,side_area_uncovered_from_content,qode-theme-ver-9.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
Łukasz Skąpski Żebro Adama

Żebro Adama

Łukasz Skąpski

08.10.2017-03.11.2017

Praca Skąpskiego mnoży żebro Adama w tytułowej edycji 3+1. Edycja w tej liczbie jest najczęściej stosowana na rynku sztuki głównie dlatego, że w zachodnim prawie autorskim prace nie przekraczające czterech sztuk traktowane są jako prace oryginalne (a więc jednostkowe). Artysta, poprzez włączenie liczby edycji do tytułu pracy i przedstawiając to co jednostkowe w edycji cztery, gra z rynkowym rozumieniem wyjątkowości jednostkowego aktu, jakim było zarówno biblijne stworzenie, oraz jakim zwykle bywa twórczość artystyczna. Praca odnosi się zatem do zasad działających na rynku sztuki, zagadnień związanych z procesem twórczym i roli materii – z jakiej twórca realizuje swoje dzieło: edycje żeber wykonano z gliny, podobnie jak biblijnego Adama.

kurator: Aleksander Celusta

partner projektu: Festiwal Unsound

Wystawa współfinansowana ze środków finansowych Gminy Miejskiej Kraków www.krakow.pl